Trwa ładowanie proszę czekać ...

Najczęstsze błędy popełniane w domowym biurze, których należy unikać

23 kwietnia 2022

Jeśli zdecydujesz się na pracę w domu, dołączysz do milionowej rzeszy pracowników. Praca w domu to nowa moda, to coś, co ułatwia życie, to elastyczna organizacja pracy, która pozwala nam dopasować nasze stałe zobowiązania (takie jak rodzina czy inne sprawy) do naszego harmonogramu pracy.

Oczywiście nic w życiu nie jest pozbawione wad i istnieje wiele niebezpieczeństw i pułapek, których należy unikać, jeśli chodzi o zakładanie domowego biura i pracę w zaciszu własnych czterech ścian.

Jako osoba pracująca w domu wiem z doświadczenia, jak łatwo jest po prostu zostać w piżamie i pracować w łóżku lub na kanapie. Wiem o tym, ponieważ robię to regularnie i bolą mnie od tego plecy! Dlatego postanowiłam stworzyć własne biuro w domu, a po wprowadzeniu planowania przestrzeni biurowej w moim domu, jest mi nie tylko wygodniej, ale i bardziej produktywnie.

Niezależnie od rodzaju pracy, jaką zamierzasz wykonywać w domu, musisz mieć w nim podstawowe wyposażenie biurowe. Oznacza to biurko o wygodnej wysokości, w miarę możliwości regulowane, ergonomiczne krzesło, które można dostosować do swojego poziomu komfortu i kształtu ciała, a także wystarczająco dużo miejsca do przechowywania przedmiotów związanych z pracą, tak aby nie rzucały się w oczy i były bezpieczne. Ważne jest, aby nie dopuścić do tego, aby środowisko domowe ucierpiało z powodu biura, które znajduje się gdzieś w domu, nie chcesz mieszać tych dwóch rzeczy.

W sklepach z meblami biurowymi można bez trudu znaleźć wysokiej jakości meble do biura domowego, a także ergonomiczne krzesła, które nie wyglądają zbyt korporacyjnie - doskonale pasują do klimatu domowego biura.

Aby pomóc Ci znaleźć taką mieszankę, jaką ja mam, sprawdźmy najważniejsze rzeczy, których należy unikać podczas urządzania domowego biura.

Błąd 1 - Niezrozumienie, że ergonomia jest ważna

Wspomniałem wcześniej o tym, że możesz siedzieć w łóżku i pracować, ale ucierpią na tym Twoje plecy. To samo dotyczy kiepskiego krzesła biurowego. Ergonomia ma kluczowe znaczenie, jeśli chcesz zachować komfort i uniknąć chronicznego bólu. Oznacza to, że krzesła i biurka są regulowane i odpowiednie do wykonywanej pracy.

Błąd nr 2 - Nie myśl o rozwiązaniach do przechowywania dokumentów w biurze

Na pewno będziesz mieć dokumenty i przedmioty związane z Twoją pracą, dlatego musisz mieć gdzie je przechowywać. Unikaj przechowywania ich na stole, ponieważ oznacza to, że mogą zostać zgubione, złamane, zniszczone lub dziecko odwiedzające Twój dom może postanowić użyć Twoich ważnych dokumentów jako papieru do kolorowania! Zamiast tego pomyśl o biurowej pamięci masowej, takiej jak szafki na dokumenty lub półki, jako części współczesnego planu umeblowania biura domowego.

Błąd 3 - Zbytnie rozproszenie uwagi

Zasada numer jeden w pracy w domu - nie rozpraszaj się! Znajdź sposób pracy, który Ci odpowiada; może to oznaczać wstawanie o określonej godzinie, upewnienie się, że jesteś ubrany, siedzenie w swoim biurze i posiadanie zorganizowanego dnia pracy. Może to oznaczać korzystanie z aplikacji zwiększających produktywność, a może to być jakaś inna metoda, która sprawdzi się w Twoim przypadku. Spróbuj metodą prób i błędów znaleźć najbardziej odpowiednią dla siebie. Jeśli tego nie zrobisz, Twój poziom produktywności spadnie do zera, a Ty będziesz sprzątać lub siedzieć i oglądać telewizję zamiast pracować.

Błąd 4 - Nieprawidłowa organizacja biura

Z punktu widzenia równowagi między pracą w domu a pracą, a także z punktu widzenia zdrowia i bezpieczeństwa, musisz dokładnie zaplanować swoje biuro. Biuro powinno znajdować się w miejscu oddalonym od głównej części mieszkalnej; jeśli masz wolny pokój, jest to idealne rozwiązanie. Upewnij się, że masz wszystkie potrzebne urządzenia, tzn. rzeczy, które byłyby potrzebne w normalnym biurze, ale w bardziej uproszczonej wersji. Oznacza to, że warto rozważyć rozwiązania w zakresie biurek, np. szklane biurko nadające profesjonalny charakter, a także upewnić się, że w dowolnym miejscu masz odpowiednie łącza komunikacyjne, np. internet i linię telefoniczną. Jeśli na początku nie uda Ci się prawidłowo urządzić biura, później możesz napotkać wiele problemów.

Zastanów się, zanim zaczniesz pracować w domu, a zaoszczędzisz czas i kłopoty. Musisz także zadbać o to, by jak najbardziej oddzielić od siebie te dwie części życia. Jeśli kiedykolwiek pracowałeś w domu, jak sobie to wszystko zorganizowałeś? Czy masz jakieś wskazówki i porady, którymi mógłbyś się podzielić?