Używamy naszych telefonów komórkowych częściej niż kiedykolwiek wcześniej. Gdy pomyślimy o rzeczach, które możemy zrobić za pomocą tego kawałka plastiku, nie jest to zaskoczeniem! Możemy wirtualnie podróżować po świecie, rezerwować wakacje, robić zakupy spożywcze, rozmawiać z ludźmi na drugim końcu świata i zdobywać informacje, a wszystko to z wygodnego fotela biurowego.
Chwila, krzesła biurowe?
Tak, większość ludzi korzysta z telefonów komórkowych podczas pracy w biurze.
Toczy się gorąca debata, czy powinno to być dozwolone, czy nie, ponieważ z pewnością zaburza to poziom koncentracji? Nie ma przepisów, które pozwalałyby firmom na całkowity zakaz używania telefonów komórkowych w godzinach pracy, ale mogą one zmienić zasady, jeśli wykażą, że ma to istotny wpływ na działalność firmy. Na przykład, jeśli może dojść do naruszenia poufności lub jeśli może to wpłynąć na wydajność pracy.
Większość firm ufa swoim pracownikom, że będą oni oszczędnie korzystać z telefonów w czasie pracy, ale w ostatecznym rozrachunku jest to ich osobisty wybór. Jeśli czujesz, że sprawdzanie mediów społecznościowych i niepotrzebne rozmowy telefoniczne wpływają na Twoją produktywność, musisz podjąć odpowiednie działania.
Zmiana jakiejkolwiek polityki, na przykład wdrożenie nowego systemu biurowego, jest trudna i pełna pułapek, ale informowanie pracowników na bieżąco jest niezbędne, aby uniknąć szkodliwego wpływu na morale.
Oczywiście możesz uważać, że korzystanie z telefonów komórkowych w biurze to nic wielkiego, i w takim przypadku tak właśnie jest. Tak jest w przypadku większości firm i współgra to z wykorzystaniem profesjonalnych mebli biurowych, nowych rozwiązań technologicznych i elastycznego sposobu pracy.
Czy Twoje miejsce pracy pozwala na korzystanie z telefonów komórkowych w biurze?