Przez cały proces rekrutacji w biurze zazwyczaj kłębi się niepewność.
Bądźmy szczerzy, nikt nie lubi zmian. Kiedy nowy pracownik ma wejść do przestrzeni, każdy martwi się o to, jak to zmieni dynamikę w biurze i czy wszyscy będą się dogadywać.
Spędzamy ogromną ilość czasu siedząc przy biurkach, więc wszyscy chcemy czuć się komfortowo w czasie pracy i jak najlepiej dogadywać się z kolegami. Kiedy ktoś nowy ma się pojawić, nie wiesz kim jest, jaki jest i czy całkowicie zmieni dynamikę na lepsze lub gorsze.
Dlatego tak ważne jest poświęcenie czasu na proces rekrutacji. Menedżerowie muszą naprawdę upewnić się, że wybierają odpowiednią osobę, nie tylko ze względu na jej zdolność do wykonywania pracy, ale także pod względem jej osobowości i tego, jak dobrze będzie pasować do biura.
Morale pracowników jest tak ważne w odniesieniu do wydajności i ogólnego życia w biurze. Nie zamierzasz trzymać się swoich obecnych pracowników, jeśli czują się zdemoralizowani i nie czują, że lubią swoje dni w biurze. Z tego powodu musisz zrozumieć, dlaczego rekrutacja może czasami wpływać na morale, aby wprowadzić strategie w celu uniknięcia negatywnych skutków.
Rekrutacja może wpływać na morale, ponieważ:
- Nikt nie lubi zmian - Wszyscy jesteśmy stworzeniami z przyzwyczajenia i bez względu na to, jak bardzo wmawiamy sobie, że jesteśmy dobrzy w dostosowywaniu się do nowych sytuacji, zdecydowanie wolimy zachować rzeczy takimi, jakie są.
- Może powodować niepewność i niepokój - Niektórzy pracownicy mogą być skłonni do nadmiernego myślenia o sytuacji i martwienia się o to, jak nowa osoba wpłynie na biuro i ich własną pracę. Może to powodować stres i niepokój, co nie jest dobrą receptą na morale.
- Rywalizacja może się włączyć - Jeśli ktoś czuje, że jego pozycja jest zagrożona (niezależnie od tego, czy jest to sytuacja rzeczywista, czy też obawa), może zacząć być nadmiernie konkurencyjny. Podczas gdy odrobina rywalizacji jest zdrowa, może ona posunąć się za daleko i zacząć wpływać na ducha zespołu i morale.
- Zazdrość może pojawić się w sytuacji - Jeśli mówisz o tym, jak wspaniały jest nowy pracownik, Twoi dotychczasowi pracownicy mogą zacząć być o niego zazdrośni, zanim jeszcze nadejdzie data jego rozpoczęcia. W takim przypadku, kiedy już zaczną, sytuacja będzie bardzo negatywna.
- Ludzie mogą czuć się zagrożeni - Poza zazdrością, ludzie mogą czuć się zagrożeni w swoich rolach zawodowych i martwić się, że nowa osoba może przejąć ich rolę.
Jako menedżer, ważne jest, aby utrzymywać linie komunikacyjne otwarte i unikać "mówienia o" nowym starterze zbyt wiele przed jego przybyciem. Owszem, wyjaśnij, dlaczego jest to najlepsza osoba na to stanowisko, ale nie rób z niej najwspanialszego pracownika w historii. Jeśli to zrobisz, każdy będzie się czuł zagrożony i zaniepokojony.